Entrar

Questão sobre Verbos: Passado Simples Verbos Regulares e Irregulares

Inglês

Originais Teachy

'EF07LI15'

Verbos: Passado Simples Verbos Regulares e Irregulares

Fácil

(Originais Teachy 2023) - Questão Fácil de Inglês

Consider the following excerpt from the novel 'The Secret Garden' by Frances Hodgson Burnett: 'Mary had liked to look at her mother from a distance and she had thought her very pretty, but as she knew very little of her she could scarcely have been expected to love her or to miss her very much when she was gone.' Analyze this passage and identify how the author has utilized regular and irregular verbs in the past simple tense to convey the main character's thoughts and feelings about her mother. How does this use of the past simple tense contribute to our understanding of the character's relationship with her mother?
a.
A autora utilizou os verbos regulares 'liked', 'looked', 'thought' e 'missed' e os verbos irregulares 'knew', 'could', 'have been', 'expected', 'love' e 'was' no passado simples para expressar os sentimentos e pensamentos da personagem principal sobre sua mãe. O uso do passado simples não contribui para nossa compreensão da relação entre a personagem principal e sua mãe.
b.
A autora utilizou apenas verbos regulares no passado simples para expressar os sentimentos e pensamentos da personagem principal sobre sua mãe. O uso do passado simples não contribui para nossa compreensão da relação entre a personagem principal e sua mãe.
c.
A autora não utilizou nenhum verbo no passado simples para expressar os sentimentos e pensamentos da personagem principal sobre sua mãe. O uso do passado simples não contribui para nossa compreensão da relação entre a personagem principal e sua mãe.
d.
A autora utilizou apenas verbos irregulares no passado simples para expressar os sentimentos e pensamentos da personagem principal sobre sua mãe. O uso do passado simples contribui para nossa compreensão da relação próxima entre a personagem principal e sua mãe.
e.
A autora utilizou os verbos regulares 'liked', 'looked', 'thought' e 'missed' e os verbos irregulares 'knew', 'could', 'have been', 'expected', 'love' e 'was' no passado simples para expressar os sentimentos e pensamentos da personagem principal sobre sua mãe. O uso do passado simples contribui para nossa compreensão da relação distante entre a personagem principal e sua mãe.

Gabarito:

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Curabitur id consequat justo. Cras pellentesque urna ante, eget gravida quam pretium ut. Praesent aliquam nibh faucibus ligula placerat, eget pulvinar velit gravida. Nam sollicitudin pretium elit a feugiat. Vestibulum pharetra, sem quis tempor volutpat, magna diam tincidunt enim, in ullamcorper tellus nibh vitae turpis. In egestas convallis ultrices.
Emoji eyes

Gabarito

Você precisa ser um professor cadastrado para ver o gabarito

Emoji eyes
Iara Tip

DICA DA IARA

Está montando uma prova ou lista de exercícios?

Na plataforma da Teachy é possível gerar esses materiais automaticamente, sem perder horas buscando por questões 😉

Quem viu essa questão também gostou de...
Questão icon

Questão

Dificuldade Médio

Fonte:

Is external icon

Teachy

The following text is an extract from 'Matilda' by Roald Dahl: 'The parents, instead of applauding her, called her a noisy chatterbox and told her sharply that small girls should be seen and not heard.' In this sentence, what is the author's perspective about Matilda's parents' attitude towards her communication in the family context?

Vocabulário: Escola e Lugares da Comunidade • 'EF06LI02, EF06LI06'

Questão icon

Questão

Dificuldade Médio

Fonte:

Is external icon

Teachy

During a group discussion in English class, one of your classmates didn't understand a point you made about your favorite movie. To help your classmate understand your opinion and resolve the misunderstanding, which of the following strategies could you use?

Atividades de Fala • 'EF06LI01, EF06LI02'

Questão icon

Questão

Dificuldade Difícil

Fonte:

Is external icon

Teachy

Considerando a importância dos antônimos e sinônimos para a compreensão de textos em inglês, avalie o trecho a seguir de uma peça teatral famosa e destaque um par de antônimos e um par de sinônimos relevantes ao texto. Em seguida, explique como a escolha dessas palavras contribui para o desenvolvimento do significado ou do estilo do texto. 'To be, or not to be, that is the question: Whether 'tis nobler in the mind to suffer The slings and arrows of outrageous fortune, Or to take arms against a sea of troubles And by opposing end them. To die: to sleep; No more; and by a sleep to say we end The heart-ache and the thousand natural shocks That flesh is heir to, 'tis a consummation Devoutly to be wish'd. To die, to sleep; To sleep: perchance to dream: ay, there's the rub; For in that sleep of death what dreams may come When we have shuffled off this mortal coil, Must give us pause: there's the respect That makes calamity of so long life.' - William Shakespeare, 'Hamlet' (Act 3, Scene 1)

Antônimos e Sinônimos

Questão icon

Questão

Dificuldade Médio

Fonte:

Is external icon

Teachy

In English, the present continuous tense is used to describe actions that are happening at the moment of speaking or to talk about temporary situations. For example, 'I am reading a fascinating book right now' indicates an action in progress at the present moment, whereas 'The company is expanding into new markets' describes a temporary situation that is currently occurring. Consider the following excerpt from an article about current environmental initiatives: 'Scientists are developing new methods to reduce carbon emissions, and companies are increasingly investing in sustainable technologies.' (Source: Environmental Progress, June 2023, www.envprogress.com) Based on your understanding of the present continuous tense, analyze the use of this grammatical structure in the given context and address the following points in your response: 1. Identify and explain the function of the present continuous tense in each of the two examples from the article. 2. Discuss how the use of the present continuous tense contributes to the overall meaning of the sentence and the sense of ongoing progress in environmental efforts.

Presente Contínuo

Community img

Faça parte de uma comunidade de professores direto no seu WhatsApp

Conecte-se com outros professores, receba e compartilhe materiais, dicas, treinamentos, e muito mais!

Teachy logo

Reinventamos a vida dos professores com inteligência artificial

Instagram LogoLinkedIn LogoTwitter LogoYoutube Logo
BR flagUS flagES flagIN flagID flagPH flagVN flagID flagID flag
FR flagMY flagur flagja flagko flagde flagbn flagID flagID flagID flag

2023 - Todos os direitos reservados

Termos de usoAviso de PrivacidadeAviso de Cookies